Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Drawsku Pomorskim ostrzega przed nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez niektóre firmy telekomunikacyjne (w szczególności dotyczy to usług telefonii stacjonarnej), których przedstawiciele podszywają się pod dotychczasowego operatora i doprowadzają w ten sposób do zawarcia nowej umowy.
Niestety, w następstwie tej umowy numer telefonu przenoszony jest do nowego dostawcy usług. Proponowane w rozmowie telefonicznej obniżenie miesięcznych rachunków mija się z rzeczywistością, gdyż rachunki przychodzą w wysokości wyższej niż dotychczas.
Od początku tego roku, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Drawsku Pomorskim otrzymuje skargi od konsumentów na nieuczciwe i podstępne praktyki handlowe stosowane przez przedstawicieli jednej z takich firm. Rzecznik apeluje o ostrożność i ostrzega przed zawieraniem umów bez sprawdzenia, z kim podpisujemy umowę oraz bez zapoznania się z przedstawioną ofertą i dokumentami tj. umową, regulaminem i cennikiem. Nasz podpis może okazać się bardzo kosztowny!
Umowy są tak skonstruowane, że składając na nich podpis oświadczamy, że wiemy, z kim i na jakich warunkach zawieramy umowę, jakie są jej konsekwencje oraz, że zostaliśmy poinformowani o przysługującym nam prawie odstąpienia od umowy. Podpisując umowę pochopnie, bez zapoznania się z jej treścią działamy na swoją szkodę.
Urząd Komunikacji Elektronicznej przygotował pięć zasad bezpieczeństwa, o których warto pamiętać podpisując umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.

  1. Sprawdź, z kim, z jakim operatorem/firmą podpisujesz umowę!
  2. Zanim podpiszesz! Przeczytaj lub przynajmniej pobieżnie zapoznaj się z treścią umowy, regulaminu i cennika! Podpisanie umowy jest równoznaczne z oświadczeniem, że zapoznałeś się i akceptujesz warunki umowy, regulaminu i cennika.
  3. Nie jesteś pewien, nie rozumiesz – nie podpisuj!
  4. Podpisałeś – dopilnuj, aby przedstawiciel handlowy/kurier zostawił Ci kopię zawartej umowy, regulaminu i cennika. Nie daj się zwieść, że dokumenty zostaną dostarczone do Ciebie w późniejszym terminie np. pocztą.
  5. Podpisałeś, ale nie odpowiadają Ci warunki tej umowy? Przedstawiciel Cię oszukał? Masz 14 dni, aby odstąpić od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość!

Dodatkowych informacji udziela Powiatowy Rzecznik Konsumentów Monika Borek, udziela od poniedziałku do piątku w godz. od 10.00 do 15.00 (środa 7.00-15.00) w Starostwie Powiatowym w Drawsku Pomorskim, Pl. E. Orzeszkowej 3 (II piętro, pokój 217) oraz pod numerem telefonu 094 36 301 77.

INFO [Powiat Drawski]

REKLAMA: